၁။ရူပပၸမာဏ(ရူပပၸသႏၷ)-ရုပ္ရည္ရူပကာယ၊ဥပဓိရုပ္ကိုၾကည္ညိဳျခင္းတဲ့၊ ေလာကမွာရွိတဲ့သတၱ၀ါေတြမွာ ရုပ္ရည္ ကိုၾကည္ညိဳသူက ရာခိုင္ႏႈန္းအားျဖင့္ အမ်ားဆုံးလို႔ ဆိုပါတယ္။
၂။ ေဃာသပၸမာဏ- ေနာက္သူ႔ထက္ နည္းတာကအသံကိုၾကည္ညိဳျခင္း၊ရုပ္ရည္ကိုအဓိကမထားပဲ အသံေကာင္းတာ၊သာယာတာ၊ရွင္းလင္းတာ၊ ျပတ္သားတာစတာေတြကိုၾကည္ညိဳတာ ျဖစ္ပါတယ္၊ သူကေတာ့ ဒုတိယအမ်ားဆုံးပါတဲ့။
၃။လူခပၸမာဏက်ေတာ့ၾကည္ညိဳသူပိုနည္းပါးသြားပါတယ္၊သကၤန္းႏြမ္းႏြမ္းပါးပါး၊အေရာင္မြဲေျခာက္ေျခာက္၀တ္ထားရင္လူေတြရဲ႕စိတ္ကအထင္ေသးေတာ့တာပါ၊ရဟန္းအခ်င္းခ်င္းလဲအထင္ေသးတတ္တာေတြ႔ေနျမင္ေနရပါတယ္၊ ေတာထြက္ရဟန္းႀကီးလား၊ဘာလားညာလားေပါ့ေလ။
ဒါေပမယ့္ သူ႔သႏၱာန္မွာ ရွိေနတဲ့သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာအက်င့္ေတြ ကိုေတာ့ ဘယ္ေလာက္ရွိတယ္ ဆုိၿပီး ၾကည္ညိဳ ရေကာင္းမွန္း မသိၾကပါဘူး။
ေနာက္ၿပီး အစား အေသာက္၊ ေနရာ ထုိင္ခင္း ေက်ာင္းသကၤန္းခ်ိဳးၿခံေခြ်တာတာ၊ ေဆး၀ါးစတဲ့ ပစၥည္းေလးပါးလုံးေျခြတာတာဟာသာသနာ ေတာ္မွာေတာ့ဓုတင္က်င့္တယ္လို႔တြဲဖက္သုံးေလ့ရွိၾကတယ္၊ အဲလို အက်င့္ေခါင္းပါးတာကို ၾကည္ညိဳရေကာင္း မွန္းသိ သူ၊ ၾကည္ညိဳသူေတြက တတိယ အဆင့္ ပုိမိုနည္းလွပါသတဲ့။
၄။ ဓမၼပၸမာဏ- ဒီအဆင့္ကေတာ့ သိပ္နက္နဲတယ္လို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္၊ ရုပ္ကိုလဲ မၾကည္ညိဳဘူး၊ အသံကိုလဲမၾကည္ညိဳဘူး၊အက်င့္ေခါင္းပါးတာကိုလဲအဓိကမထားဘူး၊ ေဟာေျပာလိုက္တဲ့တရားသားသက္သက္ကိုသာ နာၾကားၿပီး အက်ိဳးရွိတယ္၊ မွန္တယ္ဆုိရင္ ၾကည္ညိဳတာမ်ိဳးကို ေခၚပါတယ္။
ပိဋကတ္စာေပ၊ ေလာကီစာေပ၊ ဘာသာေရးအသိ၊ စာေပအသိေတြ နဲ႔ ေသခ်ာသုံးသပ္ခ်ိန္ညိွၿပီး ကိုယ့္ဘာသာ အေျဖထုတ္ ရတာမ်ိဳးပါ၊ ဒါေၾကာင့္လဲ လူသားမွန္သမွ်ဟာ မိမိအသိဥာဏ္ျဖင့္ မွန္သလား မွားသလား ေ၀ဖန္သုံးသပ္တတ္သူ ပညာရွိဆုိတာ သိပ္ရွားပါးေၾကာင္း ေနရာတုိင္း မေတြ႔နုိင္ေၾကာင္း ျမတ္စြာဘုရား က ေဟာေတာ္မူပါတယ္။
ဒီေတာ့အထက္ပါပုဂၢိဳလ္ေလးမ်ိဳးမွာကိုယ္ဟာဘယ္အဆင့္ထဲပါေနသလဲဆုိတာဆန္းစစ္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ပုဂၢိဳလ္စြဲၾကည္ညိဳျခင္းအျပစ္လူတုိင္းလူတုိင္းမွာေတာ့ကိေလသာကုန္ခန္းအရိယာမျဖစ္ၾကေသးသည့္အေလ်ာက္အစြဲေလးေတြကုိယ္စီရွိတတ္ၾကတယ္၊သက္မဲ့ပစၥည္းအားလုံးထဲမွာကိုယ္နွစ္သက္ရာတစ္ခုခုကို ျဖစ္ေစ၊ ၂ မ်ိဳး ၃ မ်ိဳးကို ျဖစ္ေစစြဲလန္းတာမ်ိဳး၊ သက္ရွိလူသားမွာလဲ တစ္စုံတေယာက္ကုိ စြဲလမ္းတာမ်ိဳးရွိတတ္ၾကပါတယ္။
ပုထုဇဥ္ေတြဆုိေတာ့အစြဲကမကင္းနုိင္ၾက ေသးဘူး၊အဲဒီအစြဲႏွင့္အတူၾကည္ညိဳျခင္းမွာလဲအစြဲကိုယ္စီရွိတတ္ၾကျပန္တယ္၊ႀကိဳက္မိရင္စြဲေတာ့တာပါပဲ၊ရုပ္ရည္ကုိႀကိဳက္တယ္၊အသံကိုႀကိဳက္တယ္၊တရားသားကို ႀကိဳက္တယ္ စသျဖင့္ေပါ့။
ျမတ္စြာဗုဒၶကေတာ့ပုဂိၢိဳလ္စြဲၾကည္ညိဳမိလို႔ရွိလ်င္မမွားသင့္ပဲမွားတတ္တယ္လို႔သတိေပးေတာ္မူထားတယ္၊ဥပမာကိုယ္ၾကည္ညိဳတဲ့ဆရာေတာ္တပါးကိုတရားအမွားေတြ ေဟာေနေတာ့သံဃာ့အဖြဲ႔အစည္းက၊ သံဃာ့နာယကအဖြဲ႕က တားျမစ္ထားတယ္၊ ဆုိတဲ့သတင္းၾကားတာနဲ႔ ေနာက္ပါ ၾကည္ညိဳ သူဒကာဒကာမေတြပါ တုိ႔ၾကည္ညိဳတဲ့ဆရာေတာ္ကိုမွ လုပ္ရသလား၊ ဒါသက္သက္ႏွိပ္ကြပ္တာ၊ ဘက္လိုက္တာစသည္ျဖင့္ ေဒါသထြက္ၾက၊တန္ျပန္တုန္႔ျပန္ၾက၊ ေ၀ဖန္ၾက၊ပုတ္ခတ္စြပ္စြဲၾကနဲ႔အကုသိုလ္ေတြ စုံသြားေတာ့တယ္။
အဆုိပါ တရားေတြ မွားသလား မွန္သလားကိုေတာ့ ဘယ္သူမွ သုံးသပ္ဖို႔ သတိမရၾကေတာ့ဘူး ။ လူ႔စိတ္ဆုိတာကလဲ အခက္သားကလား၊ မွားတာမွန္တာကို ေနာက္မွ စဥ္းစားမယ္၊ ကိုယ့္လူကိုပဲ နုိင္ေစခ်င္တယ္၊ အနိုင္ရ-ရမယ္ေပါ့။
ဒီေတာ့ ကိုုယ့္မွာလဲ အကုသိုလ္ေတြတုိးလာေတာ့တယ္၊ ကုသလံ ပဋိစၥ အကုသလံ ဥပၸဇၨတိ- ကုသိုလ္ကိုအေၾကာင္းျပဳၿပီးအကုသိုလ္ေတြ ျဖစ္တတ္ေၾကာင္းပ႒ာန္းပါဠိေတာ္မွာ ျမတ္ဘုရားက ေဟာေတာ္ မူပါတယ္။
ပုရိမာ ပုရိမာ ကုသလာ ဓမၼာ၊ ပစိၦမာနံ ပစၦိမာနံ အကုသလာနံဓမၼာနံ ေကသဥၥိဥပနိႆယပစၥေယန ပစၥေယာလို႔ ေဟာထားတာလဲအတူတူပါပဲ။ ေနာက္ဆုံးသိဥၥည္းဆရာႀကီးလိုသိသိႀကီးနဲ႔ဆက္မွားၾကရင္ သံသရာအတြက္ပါ လမ္းမွားေရာက္သြားၾကလိမ့္မယ္။
ဓမၼ- တရားသားသက္သက္ကို ၾကည္ညိဳသူတုိ႔မွာေတာ့ အမွား/အမွန္ကိုပဲ ၾကည့္တတ္တာမို႔ အကုသိုလ္မျဖစ္နုိင္ပါဘူး။
ဓမၼ- တရားသားသက္သက္ကုိ ၾကည္ညိဳျခင္းကသာ အေကာင္းဆုံးပါပဲ...။
တရားအသိဥာဏ္မ်ား တုိးပြါးႏုိင္ၾကပါေစ...။ အရွင္မုနိႏၵ(ပန္းေထာ္)by ပန္းကမာၻ
No comments:
Post a Comment