Saturday 27 April 2013

ဗုဒၶဆိုတာ.





ဗုဒၶဆိုတာ ေဗာဓိဉာဏ္ေတာ္ကို ရၿပီးသူျဖစ္ပါတယ္။ ေဗာဓိဆိုတာကေတာ့ စံျပဳရမယ့္ ဉာဏ္အေျမာ္အျမင္၊ အက်င့္သီလေတြနဲ႔ ၿပီးျပည့္စုံတယ္ဆုိတဲ့ အဓိပၸါယ္ကုိရပါတယ္။ ခရစ္ႏွစ္မေပၚမီ ၆၂၃-ခုႏွစ္က ေခတ္သစ္ နီေပါႏိုင္ငံအတြင္းတည္ရွိတဲ့ ကလိ၀တ္ျပည္(ယခု နီေပါႏိုင္ငံ ဗဒါရီးယား Padaria)အနီး လုမၺိနီဥယ်ာဥ္မွာ သိဒၶတၳလို႔ အမည္ရတဲ့ အိႏၵိယလူမ်ိဳး မင္းသားတစ္ပါးကို ဖြားျမင္ခဲ့ပါတယ္။ ထိုေနရာကို အေသာကဘုရင္ ႀကီးက ခရစ္မေပၚမီ ၂၃၉-ခုႏွစ္က ေက်ာက္တိုင္စိုက္ထူၿပီး “ သဗၺညဳတေရႊဉာဏ္ ရရွိခဲ့သူ အရွင္သူျမတ္ ဤေနရာတြင္ ဖြားျမင္သည္” လို႔ ကမၺည္းထိုးခဲ့ပါတယ္။ မယ္ေတာ္မာယာဟာ သားေတာ္ကုိ ဖြားျမင္ေတာ္မူၿပီး ခုႏွစ္ရက္အၾကာ နတ္ရြာစံသြားခဲ့သည္။ သိဒၶတၳမင္းသား ဟာ အေဒၚျဖစ္သည္ (မဟာပဇာပတိ)ေဂါတမီရဲ႕ ျပဳစုုေစာင့္ေရွာက္မႈန႔ဲ ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္း ႀကီးျပင္းခဲ့ပါတယ္။ ၁၆-ႏွစ္ အရြယ္ေရာက္တဲ့အခါ ေဆြမ်ိဳးေတာ္စပ္သူ ေဒ၀ဒဟျပည့္ ဘုရင္သုပၸဗုဒၶမင္းရဲ႕ သမီးေတာ္ ယေသာ္ဓရာနဲ႔ စုလ်ားရစ္ပတ္ လက္ထပ္ကာ သားေတာ္တစ္ပါး ရာဟုလာကို ဖြားျမင္ခဲ့ပါတယ္။

၁၃-ႏွစ္တာ ကာလပတ္လုံး ဘ၀င္ခ်မ္းေျမ့စရာေတြနဲ႔ အလွအပမ်ားကို ေတြ႔ျမင္ခဲ့ရၿပီး နန္းစည္းစိမ္ ခ်မ္းသာနဲ႔ ေနခဲ့ရပါတယ္။ သည္လိုနဲ႔ ၂၉-ႏွစ္အရြယ္ေရာက္တဲ့အခါမွာ အမွန္တရားဟာ ေနေရာင္ျခည္လို ထြက္ျပဴလို႔လာခဲ့ ပါတယ္။ ‘အင္း ပဋိသေႏၶေနရျခင္း၊ အိုရျခင္းနဲ႔ ေသျခင္းဆုိတဲ့ ဆင္းရဲဒုကၡအေပါင္းကို သတြာမွန္သေရြ႕ ဘယ္သူမွေရွာင္ကြင္းလို႔မရဘဲ၊ မလြဲဧကန္ ေတြ႔ၾကရမွာပါတကား ’လို႔ သိရွိၿပီး သံေ၀ဂမ်ား ရခဲ့ပါတယ္။ သည္သံသရာ ၀ဋ္ဆင္းရဲအေပါင္းရဲ႕ အစနဲ႔ဘ၀ကလြတ္ေျမာက္ရာ အမွန္ကို ရွာႀကံဖို႔ အာသာဆႏၵ ျပင္းျပခဲ့ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ အေလာင္းေတာ္ဟာ လူ႔ေလာကႀကီးကို စြန္႔ခါြကာ၊ ရဟန္း၀တ္နဲ႔ ၿခိဳးၿခံစြာေနၿပီး တရားဓမၼမ်ား ရွာပါေတာ့တယ္။

တရားဓမၼကို ဦးစြာရွာေဖြရာမွာ ပထမဦးစြာ အာဠာရန႔ဲ ဥဒကဆိုတဲ့ ပုဏားဆရာႀကီး နွစ္ဦးထံ ခ်ဥ္းကပ္ပါတယ္။ အာဠာရဟာ ရေသ့ႀကီး ကပိလရဲ႕ေနာက္လိုက္ျဖစ္ၿပီး ေ၀သာလီျပည္မွာ တပည့္တပန္း အမ်ားအျပားကို ဦးေဆာင္ေနသူျဖစ္ပါတယ္။ သူဟာ ၀ိညာဥ္ရဲ႕ အေရးပါမႈကို အထူးျပဳေဟာၾကားေနတဲ့ (ဒႆနေဗဒ)ကို ရွာေဖြေတြ႔ရွိသူအျဖစ္ ေက်ာ္ၾကားပါတယ္။ ၀ိညာဥ္တည္ရွိမႈကို မယုံၾကည္သမွ်သူရဲ႕ သဘာ၀တရားကို မကိုင္းညႊတ္ဘူးလို႔ ခံယူထားပါတယ္။ ရုပ္ျဒပ္မဟုတ္ေပမယ့္ အဆုံးအစမရွိတဲ့ ၀ိညာဥ္ကို မယုံၾကည္သမွ် ဘ၀ကလြတ္ေျမာက္မွာ မဟုတ္ဘူးလို႔လဲ ခံယူထားသူျဖစ္ပါတယ္။

ဘုရားအေလာင္းေတာ္ဟာ ထိုအာဠာရရဲ႕ စစ္မွန္တဲ့ ဘ၀လြတ္ေျမာက္ေရးဆုိတာကို မႏွစ္သက္သေဘာ မက်တဲ့ အတြက္ အာဠာရကို ဖယ္ခြာၿပီး ဥဒကထံ ခ်ဥ္းကပ္ျပန္ပါတယ္။ ဥဒကဟာလည္း အတၱ၀ိညာဥ္ကို အက်ယ္ခ်ဲ႕ၿပီး ေျပာၾကားျပန္ပါတယ္။ သို႔ေပမယ့္ ကမၼ (ကံ)ရဲ႕ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈနဲ႔ သတၱ၀ါမ်ား ေသလြန္ တဲ့အခါ သည္၀ိညာဥ္ႀကီးဟာ ရုပ္ခႏၶာတစ္ခုက ေနာက္တစ္ခုကို ေျပာင္းလဲျဖစ္တည္မႈသေဘာကို အထူးျပဳေဟာၾကားခဲ့ပါတယ္။

ဘုရားအေလာင္းေတာ္ဟာ ကံ ကံ၏အက်ိဳးဆိုတဲ့သေဘာတရားရဲ႕ မွန္ကန္မႈကုိ ေတြ႔ရွိရေစမယ့္ အတၱ၀ိညာဥ္ရဲ႕ ျဖစ္တည္မႈနဲ႔ ေျပာင္းလဲျဖစ္တည္မႈ သေဘာတရားကို လက္မခံမယုံၾကည္တဲ့ အတြက္ ဥဒကကုိလဲ စြန္႔ခါြခဲ့ျပန္ပါတယ္။ ထိုကဲ့သို႔ အလြန္ေက်ာ္ၾကားတဲ့ ဆရာမ်ားထံ ဘယ္လိုပဲခ်ဥ္းကပ္ေပမယ့္ သူလိုခ်င္တဲ့ တရားကို ဘယ္သူကမွ ေပးႏိုင္စြမ္း မရွိၾကပါဘူး။ ဒႆနိကပညာရွင္ဟု ေခၚေနၾကသူေတြဟာ အေမွာင္ထဲမွာ စမ္းတ၀ါး၀ါးနဲ႔ ၊ မ်က္မျမင္က အကန္းကို ဦးေဆာင္ေနသလို အမွန္တရားကို တကယ္ မသိၾကဘူးလို႔ သိျမင္သြားခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ အေလာင္းေတာ္ဟာ ေကာ႑ညေခါင္းေဆာင္တဲ့ ဥဒကရဲ႕တပည့္ငါးဦး ရွိရာ ဂယာနားက ဥရုေ၀လေတာကို ေရာက္ရွိသြားပါတယ္။ သည္ငါးဦးဟာ အာရုံမ်ားရဲ႕ တပ္မက္မႈ (ေလာဘ)ကို ခ်ဳပ္တည္းၿပီး စိတ္ရဲ႕ အလိုကို မလုိက္ဘဲ ျပင္းထန္စြာ က်င့္ႀကံအား ထုက္ေနၾကတာ ကို ေတြ႔ရွိပါတယ္။ သူတို႔စိတ္အားထက္သန္မႈနဲ႔ ဇြဲႀကီးမားမႈကို ခ်ီးက်ဴးၿပီး ကိုယ္တိုင္စမ္းသပ္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္အခါက ၀ဋ္ဒုကၡမ်ားမွ လြတ္ေျမာက္လိုလွ်င္ ၿခိဳးၿခံစြာေနၿပီး တကယ္ျပင္းထန္စြာ က်င့္မွသာရမယ္လို႔ ယုံၾကည္ၾကပါတယ္။

ထိုကဲ့သို႔ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ ၿခိဳးၿခံစြာေနၿပီး ျပင္းထန္စြာ က်င့္ႀကံအားထုတ္ပါေတာ့ တယ္။ ေျခာက္ႏွစ္ တာကာလပက္လုံး မအိပ္မေန အဆက္မျပတ္ အားထုက္လုိက္တာဟာ ကိုယ္ခႏၶာ ႀကီးသာ သစ္ကိုင္းေျခာက္ လို႔ အသားေတြတြန္လိမ္ၿပီး ေသြးေတြေျခာက္ခန္း အားအင္ကုန္ခမ္း လို႔လာပါတယ္။ သည္လို အပင္ပန္းခံၿပီး က်င့္ႀကံအားထုက္ပါလ်က္နဲ႔ မေအာင္ျမင္တဲ့အခါ အလြန္ အဖိုးတန္တဲ့ သင္ခန္းစာကို ထုက္ယူရရွိ လိုက္ပါတယ္။

သည္လိုအဖိုးတန္တဲ့ သင္ခန္းစာကိုထုက္ယူလုိက္တဲ့အတြက္ စိတ္အလိုကိုလိုက္ျခင္းနဲ႔ ကုိယ္ကို ညွင္းပန္းျခင္းဆိုတဲ့ အစြန္းတရားႏွစ္ပါးကို ေရွာင္ၿပီး လြတ္ကင္းတဲ့ လမ္းကိုလိုက္ဖို႔ ဆုံးျဖတ္လုိက္ပါတယ္။ ထိုအစြန္းႏွစ္ပါးမွ လြတ္ေသာ မဇၥ်ိမပဋိပဒါ လမ္းအတိုင္းလိုက္ေတာ့မွ ဆင္းရဲဒုကၡအေပါင္းရဲ႕ အဆုံးတရား မ်ားကို ေကာင္းစြာေတြ႔ျမင္လာပါတယ္။ သည္လုိသံသရာ ၀ဋ္ဆင္းရဲက လြတ္ေျမာက္ရာလမ္း ကေတာ့ မဂၢင္ရွစ္ပါးတရားသာ ျဖစ္တယ္ဆုိ တာကိုလည္း သိျမင္လာပါတယ္။

ေလာကမွာ အထြဋ္ျမတ္ဆုံးဘုရားျဖစ္ေတာ္မူၿပီး ဗာရာဏသီ မိဂဒါ၀ုန္ေတာတြင္ ပထမဆုံး ဓမၼစၾကာ တရား ေဒသနာကို ေဟာၾကားေတာ္မူသည္မွ ၄၅-ႏွစ္တာ ကာလပတ္လုံး သာသနာ ျပဳေတာ္ မူၿပီးေနာက္ နီေပါႏိုင္ငံ အေရွ႔ပိုင္းမွာရွိတဲ့ ကုသိနာရုံျပည္၀ယ္ အရာခပ္သိမ္းတို႔သည္ ပ်က္စီးျခင္းတရားႏွင့္ မကင္းၾက ပါကုန္၊ ႀကီးစြာေသာ သတိတရားထား၍ ႀကိဳးစားအား ထုက္ၾကပါကုန္ေလာ့ ဟု ေနာက္ဆုံးတရား မိန္႔ၾကား ကာပရိနိဗၺာန္၀င္စံေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။

ဒါ့ေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားတု႔ိဟာ လမ္းျပသူမ်ာသာျဖစ္ၾကပါတယ္။ မိမိဘ၀ လြတ္ေျမာက္ဖို႔ကေတာ့ မိမိတို႔ ကိုယ္တုိင္ေလွ်ာက္လွမ္းၾကဖို႔ပဲရွိပါေတာ့တယ္။ မိမိဘ၀လြတ္ေျမာက္ဖို႔ သူတစ္ဦးကို ေစာင့္ေမွ်ာ္အား ကိုးျခင္းဟာ အခ်ည္းႏွီးပါပဲ။ မိမိတို႔ကိုယ္တုိင္ ႀကိဳးစားၾကမွပဲ ေအာင္ႏိုင္ၾကပါ လိမ့္မယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာနသုတ္မွာ မိမိသည္ မိမိအတြက္ မီးအိမ္ျဖစ္ပါေလ၊ မိမိကိုယ္သည္သာ မိမိခိုလႈံရာျဖစ္ပါေလ။ တရားဓမၼကို မီးအိမ္အျဖစ္ ၿမဲၿမံစြာ စြဲကိုင္ပါေလ။ တရားဓမၼကို ခိုလႈံရာအျဖစ္ ၿမဲၿမံစြာစြဲကုိင္ပါေလ။ မိမိမွတစ္ပါး အျခားေသာသူအား ခိုလႈံရာ အျဖစ္ မေဖြရွာေလႏွင့္၊ အၾကင္သူသည္ မိမိအတြက္ မီးအိမ္အလား၊ မိမိအတြက္ ခိုလႈံရာအလား ျဖစ္ၾကမူ၊ ေဗာဓိၪာဏ္ကို ရွာႀကံေသာသူမ်ားအလား ဘ၀၏ ထိပ္ဆုံးသို႔ မုခ်မေသြ ေရာက္ၾက ေပအံ့ဟု မိန္႔မွာေတာ္မူခဲ့ပါသည္။


ကကက -

No comments:

Post a Comment